Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svanberg
Sitter ett plastlock i bakkanten på starten har jag för mig, lirka loss den (bara fastklämd) bakom där sitter en kontakt/kabelsko som är för tillslaget.
av kniifen
Jag funderar över det med "El Startspärr. Se manual " som dyker upp i displayen när jag försökt starta några gånger. Arkiveras den då som en säkerhets grej? Måste larma på och sen av då försvinner medelandet.
av svanberg
Får du fel meddelande om startspärr har du problem med nyckel eller antenring.
av kniifen
Skumt. Var lika I morse och jag vat på kablarna igen och då starade den. Ja tror iallafall att problemet ligger där. Ska försöka fixa kablarna i helgen så vet man sen om de är det felet. Får ju inga nya felkoder på startspärren.
av kniifen
Kanske ska tillägga att när den inte vill starta så är det så att startmotorn inte slår till. Bilen släker allt som valigt när man vrider på nyckeln och ska starta.
av Matsv70
Jag har samma problem och jag undrar hur du fixade det? Samtidigt fungerar inte osb och kan inte läsa av felkoder. Min bil är V70 -06. Tacksam för svar.

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]