Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man behöver ju inte göra kamremsbyte i samband med service. Bilia har ofta ganska bra priser på kamremsbyte då de utför ett par per år och kan pressa tiden. Sedan kan man ju göra vanliga servicen på en mindre verkstad.
Kan ju handla lite om sinnesro också. Om det vill sig så illa att något öht (eventuellt helt orelaterat) börjar krångla efter service hos en mindre verkstad så är det nog stackars TS som övertalade farsgubben att gå till annan verkstad än han ville, som får höra det sen :)
Jag håller med den sista.
Man kan tipsa om alternativen, speciellt med en prisuppgift från någon annan svart på vitt, men vill bilägaren att det ska servas på orginalverkstad så är det så. Förutsatt att bilägaren också betalar själv.
Jag återkopplar denna tråd, så här ett år efteråt. Kanske kan vara till nytta för någon. Min pappa har inte kört på ett halvår, nu står bilen hos mig. Servicen gjordes på Upplands Motor i Uppsala och innefattade ordinarie classicservice, byte av kupefilter, kamrem, vattenpump, tändstift, multirem, kylarvätska, multifilter(?) men inte vad jag kan se bromsvätska. Kostade 12871. Mycket på en gammal bil, men ändå rätt rimligt för en aukt. verkstad.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]