Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flowerstrat
Hej alla! Nån som kan tipsa om nån volvoprofessor i Sthlm.omr????? Har haft den inne nu på besök 2 ggr men det har inte blivit nåt bättre. Motorlampan har lyst ganska lång tid men den har gått att köra bra men med ojämn tomgång så efter koll på felkoder så bytte dom luftmassemätaren. Den var bra i typ en dag sen började motorlampan lysa igen.Tredje dagen fick jag upp "motorprestanda nedsatt" och den gick mycket ojämt och det hände ingenting när man tryckte på gasen. Spjällhuset är rengjort oxå...Allt strul började efter att jag bytte race-katen på ferrita 3" avgassystemet till en sport-kat för avgasvärdena var för höga på besiktningen. Ibland när man har dragit på och släpper gasen så låter det PLOFF i motorn. Jag har haft en tes hela tiden fast man är en sketen musiker bara att det är nåt med luftmängden, att en sport-kat inte släpper igenom lika mycket luft som en race-kat!? Mycket tacksam för all hjälp!
Uffe
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]