Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sharkman
Jag har 18" på min S60 2,4T. Den gick igenom utan problem.
Mindre än 16" får jag inte på bilen och jag tror den är specad med 17" i dörröppningen.

Tror det beror på att dimentionen 225/40 18 eller däromkring är standard på R modellen? Inte säker på denna uppgiften men som sagt så jag körde igenom utan att de sa något. Och i Jönköping är de gnälliga på bilprovningen.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Funk skrev:
Greken måste mena Minst 16"
Du kan besiktiga med 12" om du bara får dem på bilen så länge dom uppfyller kraven i länken jag postat längre upp i tråden...

Risken finns väl att 18" fälgar som suttit på en 850 har fel offset för V70, men jag tror knappast att det skall vara några problem.. Man brukar ju säga att +/- 15mm spårvidsförändring är godkänt så allt med offset mellan 42-56 är lagligt, även om allt över ET50 förmodligen tar i om man har större än 16*7".

/Thomas

Hej tackar alla för info om detta :D .

ET på 18'' sommarhjulen är 43-45 (kommer inte ihåg exakt) så då borde det ju funka.
av haxpet
I mitt registerutdrag så står det att bilen får ha 16", 17" och 18". Och enligt lag så lär man få en storlek större än vad som står i registerutdraget. Så 19" borde inte vara några problem.
Användarvisningsbild
av Funk
I mitt registerutdrag så står det att bilen får ha 16", 17" och 18". Och enligt lag så lär man få en storlek större än vad som står i registerutdraget. Så 19" borde inte vara några problem.
Man får ha vilken storlek som helst på fälgen, under förutsättning att kraven i länken jag postat högre upp uppfyllts...

/Thomas

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]

start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]