Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VSL
Tjäna har en s60 t5 -02:à där min Cruise control inte vill som jag vill. När jag trycker på Cruise knappen på ratten tänds Cruise i displayen men sedan händer de inget när jag trycker på +-knappen på ratten. Nån som råkat ut för samma problem nångång kanske.
av ziggeman
Har hänt mig ett väldigt fåtal gånger på min s60 2.5t -06. Dock i mitt fall så vet jag om att jag har ett dåligt batteri. Jag har inte fått några felkoder då jag har kollat med min PPC3 scanner, när problemet uppstått. Kanske är ditt batteri dåligt? Kan det vara fukt som kommit in? I mitt fall då det har hänt, är i samband med fukt ifrån blöta skor, som sedan har dunstat och då fungerar det för mig igen efter några timmar. Dock fortfarande med dåligt batteri.
Användarvisningsbild
av Clodwig
panth0n skrev: tor 17 mar 2022, 10:34 Dåligt batteri kan få det mesta att spöka eller verka trasigt, men då borde inte bilen heller starta. :-)
Jodå, det kan den mycket väl göra om batteriet inte är helkasst. I mitt fall blev det för några år sedan plötsligt omöjligt att låsa upp passagerardörren medan bilen i övrigt gick som den skulle, och det visade sig bero på dåligt batteri. Efter batteribyte så funkade låset normalt igen
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]