Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av motorparen
Belysningen i min stereo har slocknat. Enl Reimes i Örebro går det ej att fixa själv utan måste lämna in för ca 2300 kr. Den fungerar utmärkt men är mörk på kvällen. Finns det något annat att göra med stereon än att bekosta hutlöst med pengar för att få belysning?
Tacksam för tips.
Anders O
av motorparen
Tusen tack för din beskrivning. Jag tänker att om all belysning slocknade samtidigt så måste det bero på något annat. Jag har tagit loss kontaktstycken bak och kollat om något är loss men inte hittat något. Kollat säkringar som jag tror påverkar ljuset men inte lyckats få igång det. Radion fungerar som sagt utmärkt, men ingen belysning.
Någon som har någon idé?
Tacksam för svar.
Anders O
av PatrikV70
Hej,
Gammal tråd, men är det någon som hittat en lösning på detta?
Jag har råkat ut för samma sak på min V70 MY 2006 HU-650. Radion fungerar, knapparna på ratten för volym och nästa spår fungerar. Men den är helt svart, belysningen har gett upp.
Mvh
Patrik
av Tybbe
På min är det likadant med belysning på stereon men jag tror att jag har lite glapp i någon kontakt eftersom knapparna lyser ibland.
av commandern
Två motstånd har brunnit av, från värmen från två spänningsstabbar på andra sidan kortet (1 ohm ytmonterat x 2) kan ersättas[ med trådmotstånd Bild
av vjohnj
Har du mätt att dom har brunnit? Ser enbart lödning som spruckit, vanligt med det när det använda enbart tennlödningar (= hårt sprött) . Testa löd om med tenn/bly eller andra legeringar
av PatrikV70
Hej,
Är det punkterna R939 och R940 som brunnit av / är spräckta?
Är de svårt att komma åt kretskortet?
/Patrik
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]