Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Emmajönnfors
Hej! Min webasto har nyligen slutat fungera, har försökt kolla lite här på forumet att det t.ex måste vara tillräckligt kallt, får inte va för låg batterispänning osv.. och det är inget av det som är problemet. Den slår av direkt då man lägger på direktstartvärmaren och den kommer inte heller på då man kör så tar väldigt länge för bilen att bli varm. Har ännu inte hunnit felsöka den då problemet uppstod för någon dag sedan. Har själv ingen erfarenhet av webasto så tänkte bara fråga här vad ni har för erfarenhet då det gäller webasto, några typiska problem? Var ska man börja felsökningen? Problem som är mindre vanliga men ändå borde kollas upp för att uteslutas? Något annat som kan ha gått sönder som i sin tur gör så att webaston inte funkar?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tror du behöver läsa ut felkoder för att komma vidare.

Går bränslepumpen igång, den tickar och sitter framför höget bakhjul.

Det är för övrigt en Ardic, inte Webasto.
av m2c
+1 på felkoder. Jag fick samma på min, satt man den på direktstart så såg det ut som den skulle gå som vanligt. Men stängde av sig på displayen efter cirka 5 min. Och inget ljud utanför. Raderade felkoder och har funkat sen i höstas. (peppar peppar).

Problemet är att den låser sig efter ett visst antal misslyckade startförsök, och då måste felkoderna bort.

Det räcker dock inte med enklaste typen av felkodsläsare (universal som man kan köpa för några hundra) utan du behöver en som tar bilens alla system. Jag tror Biltema har en sådan för volvo. Annars är det typ Vida, Autocom / delphi, eler autel som gäller.

Fråga på facebook om du har någon kompis med en sådan, annars får du åka till nån mindre allbilsverkstad och be dem läsa av felkoderna.

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]