Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mickemoj
<r>Har införskaffat ett AGM batteri till min v70N och ser att den metalliska låsklacken i botten inte stämmer överens med storleken på batteriet. Just nu ligger batteriet mellan dom 2 låsningshålen i botten och då kan jag inte låsa fast det i botten med bulten och metallbiten som man spänner fast i batteriet bottenkant. Vad finns det för lösning på detta ?<br/>
<br/>
Batteriet är ett sånt här
<ATTACHMENT filename="batteri2.jpg" index="0"><s>
</s>batteri2.jpg<e>
</e></ATTACHMENT></r>
av Mickemoj
Jepp det får bli nån typ av spännband tänker jag, för batteriets längd är så att det skulle vara ett hål mellan 3 och 4 an för att fungera med original plåten. Tackar för ide'n.
av Mickemoj
batterihållare2.jpg
batterihållare2.jpg (386.97 KiB) Visad 632 gånger
En fråga till, vad kan man få tag i den nyare modellen av bygel över batteriet, den som bara ser ut som ett ben? Min är den stora otympliga modellen.
av Rådlös
"Antar att detta bara betyder att den klarar av upp till 13,6V?"
Jag har läst för några år sedan, jag tror det var i tidningen Ny Teknik, att all elutrustning i bilar som uppges ha 12 volt systemspänning har en "säkerhetsmaginal" upp till 16 volt. Detta var som ett krav på eventuella leverantörer av bilelektronik.
av Mickemoj
vjohnj skrev:Jag har läst för några år sedan, jag tror det var i tidningen Ny Teknik, att all elutrustning i bilar som uppges ha 12 volt systemspänning har en "säkerhetsmaginal" upp till 16 volt. Detta var som ett krav på eventuella leverantörer av bilelektronik.
Jag har kollat bildelsbasen och Laga men det verkar inte finnas mycket till batterier där. Lådan hittade jag bara.
Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]