Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Ett väldigt tunt lager med vanlig silikon borde fungera, bara för att säkra tätheten i fogen. Det är ju dessutom ganska neutralt i färgen. Du behöver ju trots allt väldigt lite antar jag.

/Thomas
av wooxer
Funk skrev:Ett väldigt tunt lager med vanlig silikon borde fungera, bara för att säkra tätheten i fogen. Det är ju dessutom ganska neutralt i färgen. Du behöver ju trots allt väldigt lite antar jag.

/Thomas
Var faktiskt på Mekonomen idag och de rekomenderade just Silicon så jag köpte mig en liten tub och tänkte lägga på en tunn sträng runt om glaset för att vara på den säkra sidan... Fukt innanför glaset är ju inte speciellt roligt att konstatera efter monteringen :P
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
wooxer skrev:
CANBus skrev:nej positionslampan sitter i blinkershuset, du kan inte bara köpa lampan..det funkar inte..
positionslampan i halogenstrålisarna sitter i halvljusbaljan.
Ursäkta om jag är trög men är det dubbla lampor i blinkershuset på R strålkastarna då?

På mina är det som så att jag har bytt själva sockeln mot en trepolig kontakt så min oranga lampa har fast sken hela tiden men blinkar då man sätter på blinkersen.

Är bara ute efter det lite mer vita ljuset i blinkersen som finns på BiXenon strålkastarna.
Var köper man denna hållare?...o vad kosta den :?:
av wooxer
Du köper den på Volvo, det ska vara artikelnummer 8662985
av wooxer
Jimmy Svensson skrev:
wooxer skrev:Du köper den på Volvo, det ska vara artikelnummer 8662985
Ok tack :D
Är den svår att montera :?:
Nej inte svår att montera, kan vara lite bökigt att komma åt däremot!
Sitter en hel del prylar ivägen men allt går :)
av hallgren
Hur gjorde du för att få isär lyktorna? Var det bara att värma med värmepistol eller?

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]

start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]