Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Var precis och kikade på en Volvo v70 -2004 som var väädligt fräsch och gick både bra i motor och låda.. MEN, när vi är ute och testkör kommer ett nytt meddelande upp som visar "Motorsystem service erfodras". Säljaren i detta fall hade en felkodsläsare modell biltema, där den varnade om luftkvalitén samt DDM (DDM-004C) och något mer som tillhörde DDM'n. Min fråga till er kunniga är, kan meddelandet som tydde på en motorsystem service komma upp av dessa felkoder eller är det något annat som kan ligga bakom det? Tänker mest på att biltemas felkodsläsare inte kanske kan läsa av "avancerade" koder.

Tack på förhand!
Om "motorsystem service erfordras" dyker upp så bör det ha med just motorns elektronik att göra, så för att veta helt säkert skulle man vilja ha läst ut alla felkoderna.
Om det redan på första provkörningen dyker upp felkoder så lär dom ju vara raderade strax innan du kom dit, jag hade nog aktat mig lite för den bilen innan man vet exakt vad som felar.
Luftkvalitetsensorn som är jättevanligt fel sätter inte det meddelandet i displayen.
Du behöver en annan felkodsläsare för att ta reda på om det är jobbigt fel eller inte
AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild Ett "[…]

Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]