Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, räcker ut en hand här för att jag känner mig helt hopplös just nu.

Min Volvo s80 -02 har jag haft lite problem med sista tiden, frågade runt och nästintill alla sa att det var generatorn som inte laddade. Därför köpte jag idag en ny och bilen startade utan några problem, men efter ca 2 timmar körning (i omgångar) dör bilen.
Det börjar med att jag får upp de gula ABS och antisladd symbolerna därefter lägger hastighetsmätaren och gradantal av.
Efter det slutar blinkersen och bensinmätaren funka, går dock fortfarande att köra ca 5 min sen börjar bilen hacka och dör.

Är det någon annan som haft detta problem eller vet vad det kan bero på?

Mvh en desperat tjej som saknar sin bil!
Min känsla är att det är något med en styrbox men ett dåligt batteri eller dålig kontakt i någon jordanslutning kan ställa till mycket oreda. Som jag förstått det så startar den när den är kall igen så generatorn verkar inte va felet. Lödningar i mätarklustret kan ställa till det. Ofta vid olika temperaturer. Så min känsla är nån/några lödningar i elsystemets olika kretskort.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]