- fre 26 nov 2021, 21:27
#1475996
Men övre kylarslangen och överkanten på kylaren brukar bli varm rätt snabbt.
När värmen lägger av kan det ju också vara blandningsspjällen för luften som står och tjurar i "kall"-läget pga något reglertekniskt problem. Prova att dra på max värme.
Sen sägs det att någon mellanvägg inne i värmepaketet kan gå sönder så att cirkulationen kortsluts så att vätskan aldrig går igenom lamellerna. Då borde båda slangarna bli lika varma.
Intressant, du använder alltså värmepaketet som partikelfilter i kylsystemet ..? Tja, det verkar ju fungera rätt bra
Hilmer skrev: ↑fre 26 nov 2021, 19:04 ..Nedre kylarslangen var iskall, .Ja, så är det ända tills termostaten öppnar så att det blir cirkulation genom kylaren.
Men övre kylarslangen och överkanten på kylaren brukar bli varm rätt snabbt.
När värmen lägger av kan det ju också vara blandningsspjällen för luften som står och tjurar i "kall"-läget pga något reglertekniskt problem. Prova att dra på max värme.
Sen sägs det att någon mellanvägg inne i värmepaketet kan gå sönder så att cirkulationen kortsluts så att vätskan aldrig går igenom lamellerna. Då borde båda slangarna bli lika varma.
Intressant, du använder alltså värmepaketet som partikelfilter i kylsystemet ..? Tja, det verkar ju fungera rätt bra

V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65650 mil, klarar den inte 100k blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong? Oops..
Ny kupefläkt och nytt batteri monterat, rullar igen 

