Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gusten1
Tjena!
Har en Volvo S80 som har funkat fint hittills. Häromdagen var det mycket frost ute och jag råkade komma åt knappen för fönsterhissen för höger framdörr. Då skakade det till som fanken och rutan lossnade från själva hiss-armen. Rutan sitter nu löst men jag har fått fast den till slut. Problemet är att jag nu måste fixa så att rutan sätts fast på hissen igen. Jag vet hur man tar loss själva dörrpanelen men jag undrar följande:
1. Är det något som gått sönder vid en sån här händelse eller kan man bara sätta fast rutan igen?
2. Om det är något som gått sönder: vad brukar gå sönder och kan man få fatt på det på skroten?

Är väl inte särskilt haj på bilar, men har snackat med lokala Volvohandlare och det verkar som att det kan kosta en del (men det brukar de ju säga), vill försöka fixa det själv.

Vore mycket tacksam för tips från någon erfaren Volvofantast!
Användarvisningsbild
av greeeken
Gusten1 skrev:Tjena!
Har en Volvo S80 som har funkat fint hittills. Häromdagen var det mycket frost ute och jag råkade komma åt knappen för fönsterhissen för höger framdörr. Då skakade det till som fanken och rutan lossnade från själva hiss-armen. Rutan sitter nu löst men jag har fått fast den till slut. Problemet är att jag nu måste fixa så att rutan sätts fast på hissen igen. Jag vet hur man tar loss själva dörrpanelen men jag undrar följande:
1. Är det något som gått sönder vid en sån här händelse eller kan man bara sätta fast rutan igen?
2. Om det är något som gått sönder: vad brukar gå sönder och kan man få fatt på det på skroten?

Är väl inte särskilt haj på bilar, men har snackat med lokala Volvohandlare och det verkar som att det kan kosta en del (men det brukar de ju säga), vill försöka fixa det själv.

Vore mycket tacksam för tips från någon erfaren Volvofantast!
Ta loss dörrpanelen, du vet ju hur man gör.
Kolla först att inget är trasigt o kolla efter lösa delar.
De va väldigt länge sen ja kollade på nått sånt ska jag säga.
Har för mig att det är nån arm som är ganska klen som brukar ge vika.
Jämför gärna höger o vänster sida så kanske du kan se vad eller om nått är trasigt.
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]