Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

zillen skrev:finns ingen anledning att rota bakom stereon.

köp en färdig adapter istället för att löda själv. kostnadsbesparingen på att löda själv är ju minimal.
Angående kostnaden för att löda själv, det är nog som du säger.... OFTA när jag får för mig att göra saker själv, det kan handla om mindre elektroniska projekt eller byggprojekt så är det väldigt sällan det blir billigare faktiskt.

Det skulle ju vara då isåfall om jag skulle vilja skräddarsy den så att den passar in exakt på något ställe för att lyckas gömma den ännu bättre, men det är ju inte så nödvändigt här heller..... Ne. det får nog bli att köpa en färdigbyggd adapter.

Förresten zillen, har du några schyssta bilder att dela med dig på något ljudbygge på en Volvo s60, v70, s80 eller vad du nu kör? Jag menar inte superljudbyggen, bara lite sådär lagom, typ hur du monterade adaptern, hur din baslåda ser ut och vart den är placerad och om du blev nöjd med ljudet..... Med mera.

/Samuel
av zillen
det är ju lite charm i att ha gjort det själv men det kan man göra som du säger när man vill skräddarsy till sig själv :D

har nog inga bilder på det. iaf inte på denna datorn. sålde min s60 jag hade det i för 4 år sen :( förbannat trevliga bilar :D

adaptern satte jag fast under stolen så den inte kunde fastna i något när man kör fram och tillbaka stolen och så att den inte var ivägen när man dammsuger. drog kablarna under mattor och lister så dom inte skulle synas.

i skuffen satte jag en färdigbyggd kicker comp 2x12. tog lite utrymme :D men som singel då så behövde jag inte en massa lastutrymme :D

lådan hamnade så att jag kunde fälla upp bärkassehållaren så att den då skyddade basarna när jag behövde ha något i skuffen.

vet att i en sedan bil så sägs det att man ska ha basen/basarna riktade mot ryggstödet. hade dock mina riktade bakåt. har alltid fått bättre ljud i mina bilar på det sättet. :D
zillen skrev:det är ju lite charm i att ha gjort det själv men det kan man göra som du säger när man vill skräddarsy till sig själv :D

har nog inga bilder på det. iaf inte på denna datorn. sålde min s60 jag hade det i för 4 år sen :( förbannat trevliga bilar :D

adaptern satte jag fast under stolen så den inte kunde fastna i något när man kör fram och tillbaka stolen och så att den inte var ivägen när man dammsuger. drog kablarna under mattor och lister så dom inte skulle synas.

i skuffen satte jag en färdigbyggd kicker comp 2x12. tog lite utrymme :D men som singel då så behövde jag inte en massa lastutrymme :D

lådan hamnade så att jag kunde fälla upp bärkassehållaren så att den då skyddade basarna när jag behövde ha något i skuffen.

vet att i en sedan bil så sägs det att man ska ha basen/basarna riktade mot ryggstödet. hade dock mina riktade bakåt. har alltid fått bättre ljud i mina bilar på det sättet. :D

Okej, är riktigt fast vid Volvo S60 för tillfället =) oj, 2x12.. lät nog rätt bra då mao. Jag skall nog köra ett separat slutsteg och en 12 bas. Just nu har jag också en färdigbyggd aktiv låda bara för att se så det fungerar osv (en liten 8 tummare, spelar förvånansvärt bra ändå). Väntar fortfarande på att Backes ljud ska få in adaptern.
Jag har funderat på den bärkassehållaren, den skulle man kunna göra mycket kul av.

Faktiskt har jag alltid haft basen riktad bakåt jag med i mina sedanbilar genom åren och aldrig varit missnöjd, men det är nog personligt.
OM jag får adaptern och en del fritid (skall börja på nytt jobb på måndag) så skickar jag så småningom upp lite kul bilder.!!

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]