Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag har 2 bälte på min Volvo V70N -03 som inte rullar upp sig själv. Detta innebär att det finns stor risk att de blir klämda när man stänger dörren vilket ger fula märken i lacken.

Enligt verkstaden så ska det kosta 3500 kr för att byta ett säkerhetsbälte? Är det väldigt komplicerat eller är det själva bältet i sig som kostar?

Jag har provat med att rengöra och spruta silikon på bältena men det gör ingen större skillnad.
Tjena! Jag själv var tvungen att byta efter att besiktningen inte tyckte att mitt bälte var godkänt på min gamla V40! Jag gjorde så att jag köpte ett begagnat på någon reservdelssida för 6-700 tror jag! Sen så lämnade jag faktiskt in den för montering! Hade kunnat montera själv men ville inte chansa med en såpass viktig grej!
Jag har bytt själv på s60 och det är inga problem.
Köpte nytt bälte på volvo och monterade.
Inga problem med felkoder osv. Kopplade bort batterit innan operationen började.
Vissa säger sig ha blivit nekade att köpa bältet som reservdel på Volvo då den innehåller krutladdning i bältessträckaren men det var det aldrig tal om när jag handlade.
En modern upplaga av den medeltida brasklappen :-D
Ska förhindra att någon hempulare försöker stämma tillverkaren på mångmiljonbelopp efter att ha fått fingertopparna avklippta när bältessträckaren vådautlöste

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]