Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moeller
Jag skrev ett inlägg gällande felkod P0100 som min V70 hade registrerat. Bilen rycker men nästan så det inte märks. Perfektionist som jag är ville jag göra ett test att byta lmm. Rätt nummer enligt Vparts men bilen gick att köra några meter, sedan stopp. Kunde rulla hem på tomgång. Felkod P0100 kom direkt. Bytte till gamla lmm igen och bilen går som tidigare vilket är nästan perfekt. Har någon varit med om detta? Vad kan vara knas för utom att den nya lmm kan vara felaktig?
Användarvisningsbild
av GLIZ
Testa att göra rent inne i spjällhuset. Min förra s80 hackade på det viser sedan började den dö vid inbromsning i korsningar. Köpte en burk brakecleaner skruvade loss spjällhuset sprayade och torkade med en gammal T-shirt och den gjorde aldrig ett ryck eller dog efter det.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Moeller
Tack för svaret. Det kan ju vara värt ett försök. Men det förklarar väl inte att den totalvägrar med ny lmm eller missar jag något nu?
Användarvisningsbild
av GLIZ
Det är så mycket kod i grejer nuförtiden när man ska byta grejer så det är nog nått sådant som gör att det inte funkar.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Luktar avgaser i kupen

Börjar det bli svart i framkanten på mo[…]

Till TS,vad läser du av bilen med för […]

Kablar till tändspol

Volvo har original rep.kablar. Du köper konta[…]

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]