Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nisse6
Hejsan,

Jag är nygammal medlem som inte kommer ihåg mitt gamla konto men var flera år sedan jag skapade det, så om tråden ligger fel flytta gärna och jag ber om ursäkt.

Har en problem, mitt dimljus bak är trasigt, varit inne på mekonomen om detta men varken jag eller dom hittar var dimljuset bak sitter på min Volvo. Någon som kan hjälpa och/eller visa bild på vart det sitter? För bilen varnar för trasigt dimljus, vill gärna inte ha några felmeddelanden!

Tack på förhand.

Nisse
Senast redigerad av 3 nisse6, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Bör vara under backljusen, vilket kräver demontering av inredningen på bakluckan. Inget större jobb egentligen, men clipsen i den brukar vara rätt sköra och gå sönder.

https://www.media.volvocars.com/image/low/77886/1_9/5

Edit: Det här gällde när tråden låg i fel forumsdel, äldre som den är i nu har jag ingen koll på :party:
Senast redigerad av 1 Steffe3, redigerad totalt 0 gånger.
av nisse6
Steffe3 skrev: lör 11 sep 2021, 19:03 Bör vara under backljusen, vilket kräver demontering av inredningen på bakluckan. Inget större jobb egentligen, men clipsen i den brukar vara rätt sköra och gå sönder.

https://www.media.volvocars.com/image/low/77886/1_9/5
Jag har inga ljus i bagageluckan, sitter bara på sidorna.
Senast redigerad av 1 nisse6, redigerad totalt 0 gånger.
I så fall är det inte konstigt du får felmeddelande, för då har du inte bara en trasig lampa, utan har tappat hela armaturen.
På en V70 modellår 2008 sitter backljuset och dimbakljuset i koffertluckan, innanför de fasta ljusen med blinkers, bakljus och bromsljus. Dimbakljuset finns bara på samma sida som ratten sitter.
Har för mej att dimbakljuset delar glödlampa med den övre av baklysets lampor på vänster sida den glödlampan är alltså tvåtrådig kan vara bökig att byta utan att ta bort plastpanelen på insidan.
vetten skrev: sön 12 sep 2021, 10:21 Har för mej att dimbakljuset delar glödlampa med den övre av baklysets lampor på vänster sida den glödlampan är alltså tvåtrådig kan vara bökig att byta utan att ta bort plastpanelen på insidan.
Tack ska kika på detta! Uppskattas starkt!

Ha en bra dag.

Nisse

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]