Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nilsflowers
Hej. Ny V70 ägare här.

Kom ut till bilen idag vid parkeringen, och någon måste ha kört in i min backspegel. Glaset hade ramlat ur.

Men det är fixat. Mitt riktiga problem, är att efter detta låter det under framrutan.
När jag svänger i kurvor låter det som en kula åker fram och tillbaka. Gör jag s-svängar hör man hur "kulan" åker och slår i ett stopp.
Låter exakt som en kulram, fast med 1 kula.
Irriterande som sjutton. Är det någon här som varit med om samma sak?
Vill inte riva ut hela inst.panelen, men blir påmind om det i varje kurva. Gör mig rasande!

/Niklas
Användarvisningsbild
av Erik Å
Kolla att det inte är något löst i torkardiket eller i luftintagslådan framför framrutan..
Användarvisningsbild
av Erik Å
nilsflowers skrev: ons 07 jul 2021, 13:33 .. hittade gamla skal från kastanjer.
Och ingen tillhörande kastanjenöt som rullade omkring? Äsch..;-)
Undrar om ett mynt skulle kunna ramla ner i defrostermunstyckena och rulla omkring där? Men det borde väl rulla ner i slangarna ganska snabbt..
Användarvisningsbild
av Norris
Lite OT. Köpte en ny V40 T4 -98, i den fanns det en tändare som jag tog bort och la i handskfacket på en liten hylla. Efter ett tag så började det låta som en kula rullade varje gång jag svängde. Höll på att bli galen på ljudet. Letade överallt. Hittade orsaken när jag körde med handskfacket öppet........
av m2c
Å när jag bytte bil låg nyckelnbulten till däcken i handskfacket. Varje gång jag började köra så donkade det till i bilen. Trodde det var något fel i framvagnen.
Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]