Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla!

DÅ mitt ena upphängningsfäste rostat sönder totalt köpte jag detta och la mig ner under bilen för att sätta dit skiten. Jag upptäckte då att det snart blir dax att investera i ett nytt system då rören är tokigt rostiga. Jag har kollat runt lite på avgassystem från BSR och Feritta och de ligger i trakterna kring 5laxar. Vilket är att föredra då Kat:en inte behövs bytas. Finns det inga billigare alternativ än dessa, ville ner i en 3k lr nått :)
bluuman skrev:Hej alla!

DÅ mitt ena upphängningsfäste rostat sönder totalt köpte jag detta och la mig ner under bilen för att sätta dit skiten. Jag upptäckte då att det snart blir dax att investera i ett nytt system då rören är tokigt rostiga. Jag har kollat runt lite på avgassystem från BSR och Feritta och de ligger i trakterna kring 5laxar. Vilket är att föredra då Kat:en inte behövs bytas. Finns det inga billigare alternativ än dessa, ville ner i en 3k lr nått :)
Det billigare allternativet är att göra ett eget.Kanske lite fix o trix me det går.

Åh, sitter i exakt samma sits med min nya s60 :P
Har dock inte bytt upphängaren än.
Var det en sån här du köpte eller?

http://www.biltema.se/products/product. ... mId=133614

Det står ju att den till S60 och V70 är till "mellandämpare"
Jag vet dock inte riktigt om det kallas mellandämpare just där det har rostat av för mig (ca 40 cm in under bilen bakifrån). Enligt mig låter därför "bakre" dämpare mer troligt men den var ju till 850 m.fl. så kan ju inte stämma :P

Men det kanske är den till "mellandämparen" jag skall ha ? :S

Hur gammal är bilen? Hur långt har den gått? Lite intressant att veta, så S60/V70 systemen håller inte lika länge som 850 modellen gjorde.
Användarvisningsbild
av Funk
http://www.tme.se/erbjudande.htm

S60 helt i rostfritt för 3850:- , med underbar passform, 2500 billigare än ett originalsystem...

/Thomas

PS: Mitt höll i 10000mil innan fästena gav sig, och efter demontering syntes att sista burken inte skulle hålla så länge till heller, den var rostig som faen på översidan..
av matand12
Kolla begagnat.
Köpte röret efter katten i utmärkt skick till min S80 för 1800:-
av Micklo
Billigaste allternativet i längden är att flytta till Jämtland, här har vi saltfria vägar och rostfria bilar :D :D :D :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Micklo skrev:Billigaste allternativet i längden är att flytta till Jämtland, här har vi saltfria vägar och rostfria bilar :D :D :D :D
ni har inga jobb heller så bilen kan stå hemma i garaget och sammla damm :wink: :wink:
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]