Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Libbe
Skada Vänster bakdörr.jpg
Skada Vänster bakdörr.jpg (510.1 KiB) Visad 774 gånger
Är detta möjligt att fixa själv under 5000:- ??? Av en gammal "Hobbypulare" av bilar. (Allt hänger ju på hur pass duktig man är förstås?) :D

Jag tänker på Bakdörren i första hand! Knacka ut skadorna så mkt det går,för att slippa spackla så lite som möjligt. Dörren är rostfri! Så det kanske är värt att försöka fixa den? Hittade en med samma färgkod på skroten,men den var rostig ner till. Så det kändes ju "Såå där"............

-Skärmkanten över hjulhuset! Är såååå lite.....så den tror jag man kan polera bort för blotta @ ögat!?
-Bucklan under list på dörren,torde man kanske kunna slå ut utan lacksläpp? Det är ju en "Mjuk skada" :-/

Vad tror "Forumets Plåtslagare"? :-D
Användarvisningsbild
av Erik Å
Sen finns ju tricket att värma plåten med varmluftspistol och trycka fast en näve med smältlimstavar innan plåten kallnar. Har inte provat själv.. :P
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Jag tror du får rikta o spackla den dörren med den gamla vanliga metoden. Personligen skulle jag byta ut den lacka får du ju göra oavsett så färgen på dörren spelar väl ingen roll?. Hitta en bra dörr lär du troligen göra typ på nån självplock skrot om du har nån sådan på vettigt avstånd. Men visst klart det är bättre med en dörr som redan har rätt färg som är i bra skick.

Behöver ju inte bli skitdyrt att lacka heller om du hittar en liten lackfirma som även har en spektrometer så det blir mer lika resten av bilen.

Men det är ju bara min åsikt.
av Libbe
Go morgon! :)

Den "Gamla metoden" ligger nog närmast till hands! Jag tror också på den! De är ganska djupa "Rivsår" under handtaget. Om man tar sig tid att titta.
-Problemet är ju att dörrarna på skroten,är inte lika fina o fräscha!! Jag har iallafall inte hittat ngn.
-Ju mindre Billackeraren behöver göra? Mer än måla! -Ju billigare blir det.....................
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Jo det är ju sant ju mer man gör själv ju billigare blir det. Det brukar ta lite tid o hitta nått bra på skroten men funkar din dörr än så.
Tycker mig se att bakskärmen är lite bucklig över hjulet med eller ser jag fel?.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Bilen var på service i tisdag inför &ar[…]

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]