Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Supereldare
Skulle precis byta bränslepump på grabbens S60 2,4t. När jag tog upp pumpen ur kartongen fick jag se att det inte finns några stift där el-kontakten ska sitta. Se bild. Därför är min undran om det finns olika varianter av pumpar? Och hur vet man då vilken man ska ha?
Bilagor
Bränslepump.png
Bränslepump.png (83.4 KiB) Visad 876 gånger
Bränslepump 2.png
Bränslepump 2.png (40.62 KiB) Visad 876 gånger
Användarvisningsbild
av Hasse53
Modellår 2002-2003 ändrades matningen av bränslepumpen så att kontakten sitter direkt på locket på bränslepumpen på höger sida. Tidigare utförande var att matningen satt på vänster sida vid vänster bränslenivågivare.
En 2.4 T kan ju ha båda utförandena. Lyft på baksätet, skruva bort det runda plåtlocket på vänster sida, kolla sen om det går in kablar in i det vita plast locket. Går det kablar genom locket har du det tidigare utförandet. Om inte, så har du det senare utförandet och pumpen kommer inte att passa.
Tänk på att fästa en dragtråd innan du släpper ner slangpaket(och elkabel) vid vänster lock och dra sedan ut hela baletten genom höger lock.
Användarvisningsbild
av Supereldare
Demonterade baksätet. Ska ha den med kontakt i locket.. Beställde från autodoc. Var bara att skicka tillbaka. Det svåra är bara att hitta en med kontakt i locket, syns knappt på bilderna.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Bilen var på service i tisdag inför &ar[…]

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]