Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonkan
Hallå någon som vet vad det kostar att få vxl uppdaterad på min 2001 v7on samt olje byte mvh Jonnie
Användarvisningsbild
av wissel
Hallå, vet inte exakt vad du menar men om det är uppgradering du menar så fick jag betal 826:- i Stockholm. Oljeyte vxl.låda 2ooo :- cirkus för mig förra gången jag gjorde detta. Se mitt tidigare inlägg där jag uppgradera rubbet, för 826:-
Freddie
Användarvisningsbild
av dave
Mäktes det någon skillnad på hur lådan uppförde sig med nya "drivrutiner" efter uppdateringen??

Dave
Användarvisningsbild
av wissel
Hejsan. din fråga om jag märkte någon skillnad efteruppgraderingen kan jag besvara med ett exakt svar JA. Men du tycks bara vara inne på vxl.lådan ? varför då? Kör den totala UPPGRADERINGEN av hela kärran ! Jag fick lägre bensinförbrukning, exaktare tomgångsvarv, tyst på en del fläktar som gick på i tid o otid. Växellådan lägger inte längre i neutralen vid väntan på gröntljus vid kortare uppehåll, mm.mm.
Freddie
av Stefan62
Hmm...

Menar Ni att man ska betala för uppgradering av programvaran till automatlådan...?

Det är ju "buggar" som Volvo rättat till, då borde det väl vara gratis?
av Psyko
Stefan62 skrev:Hmm...

Menar Ni att man ska betala för uppgradering av programvaran till automatlådan...?

Det är ju "buggar" som Volvo rättat till, då borde det väl vara gratis?
Har du livtidsgaranti menar du ??

Klart man får betala om bilen är utanför garantin :roll:
av Stefan62
Nej, inte livstidsgaranti på slitage-delar, men ett seriöst företag som Volvo brukar ju stå för "konstruktionsfel" och det får man väl säga att ett programvarufel är...
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]