Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blixnabb
Letar efter ett snyggt och bra sätt att montera GSM antenn på V70-08 classic, på V50 gick det att sätta en glas ant på insidan vid regnsensorn men hur är det på V70?
Har sett att många har en glasantenn på höger bakfönster, men det bör väl vara lite si och så om man har solfilm på fönstret?
av Marbas
Finns en volvo orginal GSM antenn (för den inbyggda telefonen), som du borde kunna köpa och använda. Den sitter framför innerbackspegeln (där regnsensorn också sitter) och syns inte utifrån. Sen om det är en bättre lösning än en glasmonterad antenn vet jag inte...
Användarvisningsbild
av Brainy
Marbas skrev:Finns en volvo orginal GSM antenn (för den inbyggda telefonen), som du borde kunna köpa och använda. Den sitter framför innerbackspegeln (där regnsensorn också sitter) och syns inte utifrån. Sen om det är en bättre lösning än en glasmonterad antenn vet jag inte...
Diskuteras lite här: http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=22673&

Annars skulle det ju vara lite läckert om någon blev överextrem och köper hajfenan med gps-antenn och eftermonterar på en V70! :)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Är du säker Marbas?
Enligt en Volvo säljare så fanns det ingen till V70, men han kan ha fel.
Användarvisningsbild
av black
Blixnabb skrev:Är du säker Marbas?
han har fel, V70N finns med den integrerade telefonen, med en GSM antenn som du kanske kan använda
av Marbas
Blixnabb skrev:Är du säker Marbas?
GSM antennen till Volvos integrerade telefon sitter i en kåpa bakom innerbackspegeln (titta t.ex. i instruktionsboken), men om volvo säljer denna löst det vet jag inte (vore korkat om de inte gör det). Oavsett så borde du kunna hitta en sådan antenn på skroten.

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däck […]

I mitt fall är datamängden inget bekymme[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]