Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lexus
Kom hem igår efter att precis ha köpt 4 st Michelin X-ice North på Musca-fälg. Såg att tre var vänsterhjul och ett var högerhjul. Vad glad man blir då! Hade kört 8 mil t.o.r. för att hämta hem dem eftersom de var 1600 kr billigare än hos Volvohandlaren på min hemort. Man blir ju så förbannad på sig själv för att man inte kollade hjulen men jag hade inte en tanke på det. Jag utgick dumt nog ifrån att handlaren hade koll. Fan!!
Användarvisningsbild
av tracker
lexus skrev:Kom hem igår efter att precis ha köpt 4 st Michelin X-ice North på Musca-fälg. Såg att tre var vänsterhjul och ett var högerhjul. Vad glad man blir då! Hade kört 8 mil t.o.r. för att hämta hem dem eftersom de var 1600 kr billigare än hos Volvohandlaren på min hemort. Man blir ju så förbannad på sig själv för att man inte kollade hjulen men jag hade inte en tanke på det. Jag utgick dumt nog ifrån att handlaren hade koll. Fan!!
det är väl bara att åka och lägga om däcket kostar 120-250:-
inte mycket att bråka om :???:
Användarvisningsbild
av lexus
Du har rätt i att det inte är mycket att bråka om utan det är snarare en principsak. Tycker att det är jävligt slarvigt av säljaren att inte ha bättre koll på vilka hjul de säljer. Det är ju så typiskt att just jag råkar ut för en dylik händelse i synnerhet nu när vi åkte 4 mil enkel resa för att köpa hjulen. Dock får säljaren stå för den extra utgiften för det tänker jag definitivt inte göra själv.
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]