Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BGA
Flåt nybörjarfråga. Var köper man VIDA/ DICE säkert o billigast. Kan man lagligt köpa Vida? Har för mig att tidigare laddade man hem kopior från en torrent.
Tacksam för hjälp . Har i dag Autel 619, men tycker den är svår att använda. Funderar på PPC2 eller VIDA/DICE.
Tacksam för tips!
Användarvisningsbild
av Derank
Det finns en tråd på swedespedd med länkar till vart du kan ladda ner det, tycker du Autel är svår, kommer du spy på vida, vill du absolut ha en dator med i bilden så köp en Dice och ladda ner Vdash, det är gratis och fungerar bra för diagnostik.
Du behver en Dice i vilket fall så börja där, sedan är det bara installera Vida på en dator ( bara det brukar varar en hel verkstad ) och du kan testa Vdash ochså med din Dice, Vdash kräver dok en internettuppkoppling.

Dice hittar du på bla Ebay, aliexpress osv

Lycka till
av BGA
Vill ju inte gärna spy :mad: . PPC 2 verkade bra , verkar ju få fram Volvokoder i klartext, men säljs inte längre ,ersatt av PPC 3 som kostar och verkar knutet till BSR.
Behåller mitt Autel, mkt bra för att ta bort felkoder på t.ex ABS, SRS osv. Har betalat sig många gånger om.
Vad vet du om Delphi DS150E, iCarsoft?
Verkar ha bra informativ display, men verkar otydligt om man måste köpa till mjukvara.
Jag är hobbyskruvare och hjälper familjens o bekantas Volvobilar - något annat befattar jag mig inte med.
Tack för all hjälp!
av ThomasNygards

Derank skrev: Du behver en Dice i vilket fall så börja där, sedan är det bara installera Vida på en dator ( bara det brukar varar en hel verkstad )
Det bästa är att ladda ner en image till en usb sticka och boota från den. De är färdigkokta och bara att använda utan konfiguration.
av Amloaan
Jag fick precis min VIDA / DiCE att funka var rätt mycket strul.

Men köpte en HP Elite med W7Pro
Installerade VIDA samt fick göra en uppdatering på DiCE drivrutiner
Sen fungerade det okej.

Ska hjälpa min kompis med en liknade rig nu när vi vet hur vi skall göra.
Volvo 740 leksaksbil

Volvo 740 polisbil. Skick enligt bilder. Samlarobj[…]

Luktar avgaser i kupen

Felet är hittat, den läkte vid DPF inf&a[…]

Jag har märkt att förbrukningen vid ladd[…]

Du vågar! :-)