Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aberga
Hej!

Jag har en V70 från 05, med julgransbelysning.. ABS-lampan lyser orange, broms-lampan lyser rött och batterilampan lyser rött. Kommer även upp som meddelande att jag elsystemet behöver servas. Trots lampan har jag aldrig haft problem med batteri eller generator, men har bytt dessa och lampan har fortfarande inte slocknat. Har heller inget problem med färdbromsen och har kollat bromsvätskan

Efter att ha kört i ca 20 minuter så slocknar broms och abs-lampan ? Har haft detta problemet i ca 5 månader.

Idag var jag ute och körde och efter att broms och abs-lampan slocknat så nyper antisladden till då och då i olika hastigheter och lampan tänds, utan att det är halt.
Någon som vet vad detta kan vara?
av MickeM
Felkoder.

Satte du en generator med nya eller gamla typen av regulator?
En 2005 skiljer 2004 och tidigare.
Geberratorn laddar, men signalen till CEM för laddlampan är det som skiljer.
Kan inte CEM tyda signalen tror den att den inte laddar och håller laddlampan tänd.
Den tar ingen hänsyn till spänningen i det avseendet. Det är inte så sofistikerat att "den borde fatta eftersom spänningen är ok"
Erfarenheter XC90?

Har haft alla Volvos kombi modeller. På -70 […]

En bättre modell hade som kunnat ge ett mer p[…]

Volvo appen

Har också problem med att ställa in tim[…]

Jag har krupit till korset, efter ca. 20.000mil p&[…]