Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StefanU
Hej!

Glad nybliven Volvo ägare till en S60 2.4 aut 2008 som gått 6000 mil i fantastiskt fint skick!

Jag fick på sommarfälgarna i dag och märkte dessvärre att samma vobblande/hoppande fenomen fanns kvar som även fanns med vinterfälgarna. Skillnaden är att det känns stötigare nu med med 17" sommarfälgarna, annars samma upplevelse.
I låga farter skulle man kunna tro att ett hjul var ovalt, i högre farter känns det som obalans i däcken.

Jag hör ett svagt "sjungande" som hörs när jag kör. Det är inte jämt utan pulserar i ljudstyrka. Det konstiga är att jag upplever att ljudstyrkan intensiteten inte förändras om jag kör långsamt eller snabbt. Trodde först det var dubbdäcken, men ljudet är kvar med sommardäcken.

Jag har letat på nätet och i detta forum utan att hitta förklaring förutom förslag till byte av däck eller balansering. Mina vinterdäck är nya, sommarfälgarna och däcken är nya. Det känns alltså likadant med båda på.

Har någon en fingervisning på vad det kan vara?

Önskar er en bra vecka!!

Mvh Stefan
av StefanU
Hej!

Det var snö på vägarna när jag provkörde bilen och det gjorde att jag inte kunde märka problemet. Har du förslag?

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]