- ons 17 feb 2021, 08:32
Hittade denna video på en Volvo 850. Men det är nog samma på din också. Lycka till!
Moderator: Moderatorer
Per L skrev:Alla som hållit på med rostlagning vet vad det handlar om. Jag brukar säga till mig själv innan jag börjar rota i rosten att det nog är 5-10 gånger så mycket som behöver åtgärdas jämfört med det som syns från början.Jag har fixat rost tidigare i mina dagar när jag var betydligt mycket yngre. Men då var det väldigt amatörsmässigt och min farbror som ville ha hjälp med sin 940 var inte så kräsen. Det var på framskärmarna. Såg HELT OK ut för att vara en 13 åring som har pillat och fixat med guidning. Jag kan ta mig an detta också, absolut, men under vissa omständigheter kan det vara skönt att få hjälp med saker. Jag har pratat med en kollega som är rätt så händig, han ska hjälpa mig. Nu snöar det som fan i Gbg så vi får vänta lite om vi inte får tag på något garage eller dylikt.
Jag håller på att renovera min gamla Porsche 356 och där har jag nog snarare bytt ut 50-100 gånger så mycket plåt som jag från början hoppades att det skulle räcka med att byta ut.
Dels finns det roligare arbeten att gripa sig an på en gammal bil än att laga rost (fast när det är klart är det kul) och dels och framför allt har nog bilägaren och den som skall fixa till rosten väldigt olika tankar om vad som behöver göras och hur mycket det kan komma att kosta.
Det är nog huvudorsaken till att du får så litet intresse att hjälpa dig.
sicnarf skrev:Hittade denna video på en Volvo 850. Men det är nog samma på din också. Lycka till!Jag såg ett klipp med han från Dyhr´s garage. Ganska grym och händig! Han bytte dörrlister på sin V70 som är något äldre än min, men samma modell. Hans var klistrade eller med dubbelhäftande tejp.
Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]
Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]