Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ericsson
Ja det går. Man beställer ett kodat (slipat) nyckelämne till sin bil och låter dom programmera in den (startspärren mot bilen) sedan tar man kretskortet från gamla fjärren och fllyttar över till fjärrdelen som man antingen köpt ny eller begad. Var beredd på motständ från din verkstad. Standardsvar är: "Det går inte", men på vissa verstäder finns det kunniga och hjälpsamma personer och då är det inga problem alls. Artikel nummer och ingående beskrivningar finns kanske på detta men def. på andra volvo-forum. Googla på KIR och volvo.

Min bil ska in i morgon och då har jag passat på att fixa mig en KIR-nyckel (Fast tusan vet om jag inte gör det i onödan kanske skaffar mig en annan bil istället ... Någon som är sugen på en 02:an 2.4T med 8000 mil på mätarn MED KIR-nyckel ;-)
av sparwen
Jag gillar min V70 på alla sätt och vis, men just denna nyckel med nyckeln för sig och dosa för sig är riktigt irriterande, så jag får väl forska på detta och kolla upp vad det skulle kosta. :)

Ja, det är det, men det är oavsett om du[…]

nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?