Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BSKFlyers
Har en s60-02 med slipade glas. Har hittat xenonstrålkastare -05, och undrar om det går att köra halogen eller eftermarknadsxenon i dessa. Verkar svårare att få tag på klarglas för halogen.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Eftermarknadssatser har du ex. här
http://www.xenonkungen.se/
men jag skulle tro att det även går att fixa volvo's till din bil.
-05 tror inte jag passar eftersom de hör till facelift fronten.
kolla med volvo om du är osäker.
Användarvisningsbild
av Loner
Jag är inte riktigt med på vad du vill?

Skall du byta ut xenonlampan i 05-lyktan till halogenlampa??

/L
av BSKFlyers
Det jag är ute efter är klarglas -05 och t.ex på blocket finns det fler klarglas med xenon än med halogen. Undrar då om det går att köra halogen eller eftermarknadsxenon i en xenonstrålkastare om det bara är sådana man får tag på. Lättare att byta en lampa än en strålkastare vid besiktning.
Användarvisningsbild
av Loner
Men vaddå eftermarknadsxenon? skall du bygga om strålisen till typ H7 och sen köra med h7 halogen och sen h7 xenon?

Du får ju bygga om hela insidan av strålisen, och reflektor är ju gjord för riktiga xenonlampor så det blir nog inge bra ljusbild.

Och strålisar är snart lika enklet att byta som lampor, så trångt som det är i en modern bil, du byter ju strålkastare på under en timme!

/L
av BSKFlyers
Ok, bättre att leta vidare efter faceliftstrålisar med halogen.
Användarvisningsbild
av Loner
MMm.
Problemet r att det är svårt för dem med halogen att byta till xenon, så det finns inte så många begagnade till salu

/L

Ja, det är det, men det är oavsett om du[…]

nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?