Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 360
Någon som vet om det går att sätta på vinterdäck (inkl fälgarna) från en 740 på en s60 2,4T?
Användarvisningsbild
av gooose
Nej måste vara 16" hjul på turbobilarna för att få plats med bromsarna
av 360
gooose skrev:Nej måste vara 16" hjul på turbobilarna för att få plats med bromsarna
OK - låter rimligt.
Användarvisningsbild
av black
bultdiameter är densamma om det var det du tänkte på (5-108), men storleken på fälgarna måste vara minst 16'' som "gooose" säger....
av chabby
har kollat runt lite om vinterdäck själv och teletyre har jävligt billiga prisser... 6999 kr för ace alvas 17" vinterfälgar med dubbdäck.. visserligen är det någe budget däck men dom kanske funkar dom med.. Wan li hette däcken med mönstret 1086
Tror jag ska beställa dom här
av 360
chabby skrev:har kollat runt lite om vinterdäck själv och teletyre har jävligt billiga prisser... 6999 kr för ace alvas 17" vinterfälgar med dubbdäck.. visserligen är det någe budget däck men dom kanske funkar dom med.. Wan li hette däcken med mönstret 1086
Låter intressant!
av Psyko
chabby skrev:har kollat runt lite om vinterdäck själv och teletyre har jävligt billiga prisser... 6999 kr för ace alvas 17" vinterfälgar med dubbdäck.. visserligen är det någe budget däck men dom kanske funkar dom med.. Wan li hette däcken med mönstret 1086

Ja dom är säkert anpassade till Nordiskt klimat :roll:
Lägg lite pengar o köp kvalitè istället, vad är viktigare än däcken
vintertid ??
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Om du vill ha bra däck, satsa då på Continental / G(n)islaved / Nokian.
/Kalle
av 360
~Kalle~ skrev:Om du vill ha bra däck, satsa då på Continental / G(n)islaved / Nokian.
/Kalle
Lustigt! Svaret fanns närmare än jag trodde. En granne hade fyra nästan nya Nokian på 16" fälgar, som han ville bli av med (bytt bil). Så var det klart!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Perfekt! :P

Ja, det är det, men det är oavsett om du[…]

nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?