Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Jag har precis införskaffat mig en Volvo s80 2.9 2004.

Första problemet är att fönsterhissar på förarsidan är kass. Tog ner dörrsidan och såg direkt att armen till försterhissen krökt sig.

Fråga: var köper jag en prisvärd? Är det samma till s60/v70/s80? Vilka modellår? Det första jag såg när jag tog ner dörrsidan var att glidskon var bort från mig medans på min förra s60 2002 var glidskon mot mig. Varför? Hur gör jag för att byta?

Problem nr 2. Jag kan inte öppna bagageluckan med knappen på luckan utan måste öppna den med fjärren. Hur kan jag smidigast felsöka och åtgärda det?

Skulle även behöva en luftkvalitetssensor och en larmsiren om ni har en till övers.
När det gäller knappen till bagageluckan antar att jag att det är samma lösning som på min MY 2005. Det sitter en mikroswitch under gummit och där blir fuktigt. Därmed lägger den av, eller får för sig att låsa upp oväntat. Hade 2 st sådana som krånglade. Mitt förslag är att du skaffar en begagnad från skroten och lägger den på torkning. Jag är osäker på ifall du har en facelift, men ifall du har en sådan, plockar du hela långa listen. Mig veterligen säljer Volvo ej den lilla mikroswitchen separat. Många delar är gemensamma med S60, men vid min sökning på bilskrot visade det sig att microswitchen ej var den samma i storlek.

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk elm[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag har en AAWireless 1 som bara ligger om nå[…]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]