Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V7002
Hej på er volvovänner. Jag äger v70 2,4 02:a 140 hk manuell låda som rullat 20 800 mil nu. vilka fel är vanliga på just denna bilen? Nästa år åker jag på kamrem som jag är medveten om. Men när jag läser alla reperationskvitton så finns inget som är bytt med gasspjället eller delar i framvagnen. Varken länkarm eller bussningar står att de är bytta på bilen. Inte ens stabilisatorstag är bytt. Kan det vara möjligt/stämma? Därför undrar jag om ni haft likadant med eran v70 eller om det är mycket som slits eller går sönder på just denna modellen? Bilen går mycket bra för övrigt förutom missljud från förardörren och är servad på volvoverkstad senaste åren. mvh Filip
av borstarmicke
Fick byta övre fjäderbenslagringringar samt säten båda sidor fram förra hösten på min 02:a V70 T5 då dom var skrot, ca 23k mil o passade på att byta stabstag när jag ändå höll på. Annars är väl inte V70n känd för dåliga framvagnar vad jag vet.
Du bör ju ha Magneti Marelli spjället då det hängde med till -03 på sugmotorerna har jag för mig... min T5:a har Bosch! 😊
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]