Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S60volvo2001
Tjena, har en s60 från 2001 med hu 603. Jag är student och har lite ont om pengar och tänkte därför höra om det går att byta kablar från en modell som tex har aux? Typ gå på skroten å skruva lite? Tycker alla adaptrar är överprisade men tyvärr är de ju de ända som finns...
Användarvisningsbild
av Hilmer
Det absolut billigaste (men kanske inte det bästa) är ju att skaffa en FM-sändare för att få in signalen till radion, kanske finns det fortfarande såna där fake kassettband med 3,5mm plugg!?
Tidigt 90-tal hade jag en adapter man kopplade in sig på antennsladden för att få in signal till stereon från en bärbar cd-spelare t ex, vill minnas att man rattade in typ 88.6 på fm-bandet. :-D

Själv kör jag med en Arduino Nano (med program avsett för detta så klart) kopplad i cd-växlaruttaget bak på radion för att få in signalen, men hjälp av bluetooth-hörlurar från en gammal Sony-ericson telefon så har jag också möjlighet att använda blåtand till radion numera. Så det är bara fantasin (och pengar så klart) som sätter gränser! ;-)
av Onkelmorra
Körde med FM-sändare i min S80 ett tag, men tröttnade till slut på att den hoppade till en radiostation helt plötsligt när den kände för det. Ingen vidare ljudkvalitet heller. har inte testat kassett-adapter, men har hört att ljudkvaliten ska vara något bättre.

Nu kör jag med denna: https://www.selexo.se/produkt/nvox-volv ... rface-mp3/
Kan köra musik via USB, SD-kort och AUX. går även att köpa till bluetooth-modul. Mycket nöjd :) Fungerar med rattknapparna, bra ljudkvalitet och enkelt att hoppa mellan musik-mapparna.

Den jag köpte är slut i lager, men det finns likvärdiga att köpa lite varstans. brukar vara något billigare via ebay.
av Twin111
S60volvo2001 skrev: ons 07 okt 2020, 23:53 Tjena, har en s60 från 2001 med hu 603. Jag är student och har lite ont om pengar och tänkte därför höra om det går att byta kablar från en modell som tex har aux? Typ gå på skroten å skruva lite? Tycker alla adaptrar är överprisade men tyvärr är de ju de ända som finns...
Jag köpte en FM sändare till min s80 fungerar helt lysande. 245kr
av metkrokej
Nu har du ju redan köpt men jag kör på vparts system för 900 kr ca. Blåtand, mikrofon och aux. Buslätt att installera och bra.
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]