- lör 12 sep 2020, 09:13
Inleder med att be om ursäkt för att starta en tråd som säkert diskuterats tusentals gånger tidigare.
V70 -02, bytt skivor, ok, ett rör osv BAK. Eftersom det va ett tag sen bromsvätskan byttes så passade på att göra det.
Första varvet gick över förväntan och den gamla cocacolan mot ny fin vätska.
Pedalen är normalt stum och allt verkar bra.
Dra ut och testkör men märker att jag bara har bromsverkan på vänster sida. Bromsarna blir varma men absolut inget händer på höger sida.
Börjar lufta om, tänker att det är luft kvar.
Börjar hö-fram och det gick väl som vanligt, vä-fram (den som inte verkar bromsa) så kommer ingen vätska. Snustorrt.
Tar av oket (Som är fullt med ny vätska sen första lutningen) och blåser igenom - inga stopp. Men märker att det inte kommer nån vätska alls ur slangen.
Vad ställde jag till med när jag luftade sista 2 (första gången - obs gick bra, kanske oväntat lite luft dock med tanke på nya rör)?!
Pedalen är stum, tar högt upp, sjunker inte.
Så inte säker på huvudcylindern...
Det blev natt med så har inte luftat abs än, men ska göras nu.
V70 -02, bytt skivor, ok, ett rör osv BAK. Eftersom det va ett tag sen bromsvätskan byttes så passade på att göra det.
Första varvet gick över förväntan och den gamla cocacolan mot ny fin vätska.
Pedalen är normalt stum och allt verkar bra.
Dra ut och testkör men märker att jag bara har bromsverkan på vänster sida. Bromsarna blir varma men absolut inget händer på höger sida.
Börjar lufta om, tänker att det är luft kvar.
Börjar hö-fram och det gick väl som vanligt, vä-fram (den som inte verkar bromsa) så kommer ingen vätska. Snustorrt.
Tar av oket (Som är fullt med ny vätska sen första lutningen) och blåser igenom - inga stopp. Men märker att det inte kommer nån vätska alls ur slangen.
Vad ställde jag till med när jag luftade sista 2 (första gången - obs gick bra, kanske oväntat lite luft dock med tanke på nya rör)?!
Pedalen är stum, tar högt upp, sjunker inte.
Så inte säker på huvudcylindern...
Det blev natt med så har inte luftat abs än, men ska göras nu.