- tis 15 sep 2020, 06:46
#1402110
Forst far jag be om ursakt for det amerikanska tangentbordet.
Jag har ett problem med installningen som verkade komma efter att min lokala Volvo handlare bytte mina sub frame bushings och installerade min IPD sway bar.
Bilen verkar styra "in" i kurvan snabbare efter en kvarts varv pa ratten. Det marks battre pa kurvor pa motorvagen, speciellt om fjadringen studsar lite.
Bilen ar ocksa lite vag i styrningen. Jag bytte allt "ball joints, inner & outer tie rod ends, struts, strut bearings, lower control arms with bushings, sway bar links" i sena 2015, sa dom har 5 ar och 40000 miles (64000 KM?) pa sig. Dom BORDE ju fortfarande vara bra - forutom min "inner tie rod end" pa hoger sida.
Jag bytte framhjulslagren tidigare i ar, som dom ar nya. Samma med bromsskivor och klossar fram.
Iaf, jag kollade mina styrleder (tror jag dom heter) igar och hade en firma fixa min installning men nu verkar bilen fan varre. Speciellt pa motorvagen verkar den som att natt ar lost i framvagnen eller att dacken knappt har luft i sig.
Allt ser bra ut pa papper: https://i.imgur.com/qMx1QPy.png
Fragan ar ju om snubben inte fick installnings maskinen platt pa hjulen eller natt sa han justerade dom fel? Volvo har inte lyckats heller aven om deras papper visar ratt installningar. Ratten kanns fortfarande lite los och sladdrig.
Dacken ar ju slitna nu sa jag ska byta dom OCH inre/yttre styrleder (inner/outer tie rod ends), sen ska det stallas in igen - men det borjar kosta fan att gora fyrhjulsinstallningar hela tiden sa om ni har tankar pa natt annat som kan vara fel sa hojta.
Jag har kollat alla bultar och muttrar och som sagt, nastan hela alltet var bytt ut i slutet pa 2015 sa det BORDE ju inte vara slitna "bushings" (bussningar?) eller lager tycker jag. Nar jag rycker i hjulen 12-6 och 9-15 ar det ingen som ror pa sig (forutom hoger styrled, valdigt lite).
Jag har ett problem med installningen som verkade komma efter att min lokala Volvo handlare bytte mina sub frame bushings och installerade min IPD sway bar.
Bilen verkar styra "in" i kurvan snabbare efter en kvarts varv pa ratten. Det marks battre pa kurvor pa motorvagen, speciellt om fjadringen studsar lite.
Bilen ar ocksa lite vag i styrningen. Jag bytte allt "ball joints, inner & outer tie rod ends, struts, strut bearings, lower control arms with bushings, sway bar links" i sena 2015, sa dom har 5 ar och 40000 miles (64000 KM?) pa sig. Dom BORDE ju fortfarande vara bra - forutom min "inner tie rod end" pa hoger sida.
Jag bytte framhjulslagren tidigare i ar, som dom ar nya. Samma med bromsskivor och klossar fram.
Iaf, jag kollade mina styrleder (tror jag dom heter) igar och hade en firma fixa min installning men nu verkar bilen fan varre. Speciellt pa motorvagen verkar den som att natt ar lost i framvagnen eller att dacken knappt har luft i sig.
Allt ser bra ut pa papper: https://i.imgur.com/qMx1QPy.png
Fragan ar ju om snubben inte fick installnings maskinen platt pa hjulen eller natt sa han justerade dom fel? Volvo har inte lyckats heller aven om deras papper visar ratt installningar. Ratten kanns fortfarande lite los och sladdrig.
Dacken ar ju slitna nu sa jag ska byta dom OCH inre/yttre styrleder (inner/outer tie rod ends), sen ska det stallas in igen - men det borjar kosta fan att gora fyrhjulsinstallningar hela tiden sa om ni har tankar pa natt annat som kan vara fel sa hojta.
Jag har kollat alla bultar och muttrar och som sagt, nastan hela alltet var bytt ut i slutet pa 2015 sa det BORDE ju inte vara slitna "bushings" (bussningar?) eller lager tycker jag. Nar jag rycker i hjulen 12-6 och 9-15 ar det ingen som ror pa sig (forutom hoger styrled, valdigt lite).
2006 V70 2.5t Automat, FWD.
1996 965 (saldes Nov. 2013)
och innan dess 8 andra, inkl en Ford 302 V8 765a.
Jag ber om ursakt for min darriga svenska och mitt Amerikanska tangentbord!
1996 965 (saldes Nov. 2013)
och innan dess 8 andra, inkl en Ford 302 V8 765a.
Jag ber om ursakt for min darriga svenska och mitt Amerikanska tangentbord!