Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bingen
" Slangen" som går framifrån till bak på översidan motorn i motorrummet har lossnat i bak , sen står det på displyen i bilen motorprestanda nedsatt. Jag tryckte tillbaka den men det står ända. Vad göra då ? En som inte vet nåt om bilar
Tacksam för svar
av Storfot
Menar du luftröret från turbon? Ta en titt igen och se till att den sitter ordentligt fastskruvad (det sitter en stor slangklämma) så det blir tätt.
av Losgard
Ibland kan det hända att felkoderna består, då får man släcka dom med dator.
av bingen
Det sitter från fronten till kupehållet ovanför motorn. det sitter en metallmuff i röret som passade i slangen men slangklämman är nog borta så jag måste sätta dit en ny men felkoden är kvar
Användarvisningsbild
av Erik Å
En del felkoder går att nolla genom att koppla loss batteriet och vänta några minuter innan man kopplar in det igen.
Men i många fall försvinner aktiva felkoder av sig själv när man kört bilen något tiotal gånger utan fel.. Prova att fixa slangen och vänta några dar så kanske det löser sig :-)
Vad heter den här kontakten?

Hej! Efter att v50 06/07 var inne på verksta[…]

Jag kör just nu på E5/98 oktan. Har B23[…]

Vårt yngsta barnbarn har också en C30 […]

Kort version, vi har tappat våran 2:a nyckel[…]