- ons 17 jun 2020, 15:28
Jag skall besiktiga min bi-fuel V70 2007. Gas driften har lagt av och jag kör på bensin. Det går alldeles utmärkt. Men efter att ha talat med bilprovningen så måste numera gas-driften fungera för att bilen skall godkännas. Det är inte roligt alls. Jag bor i stockholmstrakten och här är det svårt att hitta gas-mekar. Den enda jag lyckats hitta är Bilia på södermalm. De vill ha 10 000 för att fixa regulatorn och sannolikt 10 000 för att fixa andra vanligt förekommande gas-fel. Det är för dyrt, då bilen är sannolikt inte värd mer än 30 000. Lägger man därtill att 20 år är max livslängd för gas tanken, så ser det ut som om skrotning är ett rimligt alternativ. Det känns inte vidare kul då bilen för övrigt är i bra skick och skulle säkert kunna gå många år till.
När jag googlar runt så finner jag fler verkstäder som servar gas på ställen runt om i landet, men inte i stockholms trakten.
Min fråga är om någon vet var man hittar gas-mekar i stockholm län och andgränsande län?
Skulle vilja få ett pris från någon annan än Bilia innan jag skrotar.
Hälsn J
När jag googlar runt så finner jag fler verkstäder som servar gas på ställen runt om i landet, men inte i stockholms trakten.
Min fråga är om någon vet var man hittar gas-mekar i stockholm län och andgränsande län?
Skulle vilja få ett pris från någon annan än Bilia innan jag skrotar.
Hälsn J