- ons 22 aug 2007, 19:11
#126488
Kanske borde verkstäderna lägga in "flaggor" på delar eller utrustning som det har gått ut ändringar på, så att mekanikern får en liten ruta när han skriver in felkoden "hallå, vi har gjort en ändring i grejerna här, det kanske kan hjälpa dig" eller nåt sånt.
bilgalen skrev:Lite OT nu kanske. Men tycker det börjar bli väldigt vanligt med bilmekaniker/verkstäder som inte "hört talas" om fel även fast det gått ut tydliga direktiv i form av servicmeddelanden från tillverkaren. Nu tänkte jag generellt, inte bara Volvo.Det är inte mekanikernas fel. Som vanligt på lite större arbetsplatser så kommer informationen aldrig direkt till den som skall ha den, utan den måste slussas genom en mängd olika kanaler innan mekanikern får informationen. Och alla ni som har kört den klassiska viskleken vet ju att det som kommer fram i slutet allt som oftast inte ens påminner om vad det ursprungliga meddelandet var.
Är det extremt dålig organisation hos många verkstäder? Eller hur kommer det sig att mekanikerna inte känner till saker som gått ut som meddelande från tex Volvo?
Kanske borde verkstäderna lägga in "flaggor" på delar eller utrustning som det har gått ut ändringar på, så att mekanikern får en liten ruta när han skriver in felkoden "hallå, vi har gjort en ändring i grejerna här, det kanske kan hjälpa dig" eller nåt sånt.
Kör:
S40 2.0T - 98 med nya stötdämpare bak, ett heldagsjobb.
V70 2.4D Classic Momentum Automat -08
S40 2.0T - 98 med nya stötdämpare bak, ett heldagsjobb.
V70 2.4D Classic Momentum Automat -08