Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EllieS
Hej,

Efter haft bilen på verkstad för motorbyte började lampan för 4C service erfodras lysa. Verkstaden den vart hos sa de ej kunde se folkoden i sin läsare och kunde därmed ej släcka den. Detta var i kanske maj. Nu haft bilen hos annan verkstad för AC-service och de kunde konstatera, då jag bad dem se om de kunde släcka felkoden, förra verkstaden klippt kabeln vid stötdämparen och det är därför lampan lyser. De har dock klippt den precis vid infästningen och det går ej skarva. Verkstaden trodde dock att med rätt motstånd skulle lampan släcka sig då själva 4C fungerar.

Försök till googling har inte gett så mycket så jag söker om någon vet vad för motstånd det ska vara för magnetventil/stötdämpare och 4C chassi. På vänster sida mättes 5ohm som motstånd men hur detta översätter sig till praktiken är över min kunskap. Någon som kanske rent av vet vad jag söker för tex lampa jag kan koppla in som ger samma motstånd? Verkstaden försökte med en men då byttes felkoden till för låg spänning.

Tar tacksamt emot alla tips jag kan få!

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)