Hej igen. Pratade med två Bilia-verkstäder precis. Det går inte att programmera in om det inte finns från början, det har även med hårdvaran att göra, så jag får leva med detta (om jag inte byter till en annan modul). Vilket i och för sig inte är något större problem men det hade varit bra att ha

Volvo labbade en del med denna funktion vid denna tidpunkt så att en del årsmodeller hade det och andra inte. Tydligen kunde det även variera med utrustningsnivå enligt Bilia-killen. Han nämnde även just att det varit diskussion runt XC90:an om denna funktion. De hade också en V70 -04 på liften som de kollade och den var likadan på passagerarsidan, auto-down funkar fint men ingen auto-up. Däremot funkade säkringstricket som ni tipsade om bra på ett sätt, min ruta på passagerarsidan gick inte riktigt hela vägen ner. Jag trodde detta var glidskorna som pajat men jag testade att dra ur säkringen med passagerarrutan på väg upp. Tillbaka med säkringen efter en stund och sedan höll knappen i uppåtläge i femton sekunder i översta läget. Sedan gick rutan fint hela vägen ner. Tack för tips och råd ni som skrivit