Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
+1 på "144"'s gissning.
Antennringen sitter i bilen, och det vore en otrolig slump om just den skulle paja just nu, när det är NYCKELN med chip som har utstått våld/värme.

Sannolikt finns bara två lösningar.
Bärgning till Volvo som får lägga in en ny nyckel.
Eller
Om det finns en reservnyckel hemma, får den transporteras till bilen på något sätt.
(Jag har förstått att trådskaparen inte är på hemmaplan med bilen)

En låssmed som kan kopiera nycklar är ingen idé om chippet är paj. Möjligen för att just konstatera att chippet inte ger signal.
av aldrigstanna
Reservnyckel anländer inatt..
Om det inte fungerar så Volvo - försäkringsärende och de får ordna ny nyckel. Självrisk 1800. Har faktiskt bogserat den dit så den står på plats imorgon om nyckel ej fungerar...
Är alltså lite orolig för att ha sabbat antennringen när jag höll på med polygrip och vred om nyckel stumpen för att starta bilen.
av sicnarf
Aldrig hört talas om en bruten nyckel i bilens startlås . Bara om brutna nycklar i dörren. Hur hände ditt missöde? Skulle vara bra att veta så man inte gör samma misstag.
av m2c
Har du ingen assistansförsäkring? Då får du ju hyrbil så länge och ibland så täcker de trasiga nycklar också. Kolla med försäkringsbolaget.

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)