- tis 21 nov 2006, 23:33
Det är många som haft detta problemet. Bl a en arbetskamrat till mig och hon körde med illaluktande bil i över ett år. Vi trodde också det var något dött djur och lukten kan liknas vid kraftig fotsvett. Hon var inne på volvoverkstad flera ggr, men inget hjälpte. I detta fall kom lukten alltid efter att bilen stått still. Allt från 5 minuter till ett dygn räckte för att ta fram lukten.
Till slut lyckades de hitta felet, men det värsta är att jag inte riktigt kommer ihåg lösningen :???: Hon har slutat så jag kan inte fråga heller. Det jag minns är att mekanikern fick gå in så långt han kunde med armen någonstans vid ventilationen och dra ut en jäkla massa rutten jord-löv-kryp-röra, men han fick leta sig långt in.
Tror du att det är samma fel och du inte hittar någon lösning på det, så får du PM:a mig så ska jag försöka ringa henne och fråga var de hittade det ruttna.
Lycka till!
Till slut lyckades de hitta felet, men det värsta är att jag inte riktigt kommer ihåg lösningen :???: Hon har slutat så jag kan inte fråga heller. Det jag minns är att mekanikern fick gå in så långt han kunde med armen någonstans vid ventilationen och dra ut en jäkla massa rutten jord-löv-kryp-röra, men han fick leta sig långt in.
Tror du att det är samma fel och du inte hittar någon lösning på det, så får du PM:a mig så ska jag försöka ringa henne och fråga var de hittade det ruttna.
Lycka till!
/MVH Henrik
Ägare av Volvo XC90 T6 -03
Ägare av Volvo XC90 T6 -03
- By XRay89