Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag kastar ut ut en fråga om någon haft liknande återkommande problem med blinkersparken när man ska blinka åt höger så funkerar det inte. Men blinkers funkar åt vänster. Men om jag aktivera helljuset med spaken till vänster så fungerar det att blinka åt höger.

Det gäller en V70N 2006, och tråden kom i fel forum. Jag har försökt flytta men det går inte, eller radera.

Jag har haft bilen fixad två ggr. Första ggr så byttes kretskort bakom blinkersspaken och programmerades. Sist så byttes blinkersspaken till ny, och det höll runt 7-8 månader.

Är det någon som har någon ide om vad det kan vara för problem?
Senast redigerad av 2 SaiTech, redigerad totalt 0 gång.
Fel forundel för en V70N.
(2006 = V70N)

Jag har HÖRT (rykte) att om ena spaken är dålig, kan motsatta spöka. Dvs felet kan vara i torkarspaken. Men, bara hörsägen!

Även LSM kan få SWM att bete sig märkligt.
Oj, lyckades nog skapa ett utkast istället för att posta. Nu hittar jag inte utkastet.

Tack för all hjälp, jag har kommit fram till att torkarspaken är inblandad. Om man kör torkaspaken ner och upp fem sex ggr så funkar höger blinkets igen. Tyvärr fick jag inte bort den lossade två skruvar satt ändå fast. Jag plockade bort blinkersspaken och rengjorde bakom kretskortet men det hjälpte inte. Jag har köpt ny bil v60 och sålt v70 för en låg summa. Så det blir en ny Volvo saga.

Jag lånar denna tråd lite då jag[…]

Men är problemet med låg spänning […]

Om man måste lossna en kylarslang för a[…]

Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]