Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dagisexpressen
Abs lampan lyser på min V70 -03. Raderade felkoden men den kom tillbaka så fort bilen rullade. Visar att det är fel på vänster bak. Kan man ohm- mäta eller på annat sätt mäta bakre givaren och vad ska den visa.
av MickeM
ABS givare brukar ha helt brott i sig när dom är trasiga enl mina erfarenheter.
Men, nu kan den bakre vara av en annan typ, beroende på årsmodell. Dvs antingen en vanlig liknande fram, eller en inbyggd i hjullagret .

Du kan ju jämföra med andra sidans givare.
av Dagisexpressen
Jämfört med andra sidan. Får samma ohmtal på andra sidan . Sitter magnetring i hjullagret . Har kikat på den oxå och kollat efter sprickor/ skador. Ser fint ut iallafall
av borstarmicke
Är väl inte alls lika vanligt med dåliga lödningar i abs-styrenheten på V70n, men på min V70 -99 var just felkod vänster bak en indikation på dåliga lödningar i den... jag bytte givetvis givaren först, men fick skicka styrenheten på rep. Då fanns inga företag i Sverige som fixade dom så den fick en resa t.o.r. Usa för 1400:- tot, prisvärt då ny kostade 11k...

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)