Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av .ake
Tjenare!

Nybliven S60 ägare och har läst x - antal trådar här på forumet och har en liten fråga om felkoder:

Jag undrar bara om det är dom som skall synas om man trycker in " READ " knappen längst ut på blinkersspaken...!?

När jag trycker in den står det: " Ni har 0 meddelanden "....!

Om det är där man ser felkoderna så skall man väl vara tacksam att det änsålänge står " Ni har 0 meddelanden "....! :lol:

PS : Är just nu iaf, extremt okunnigp på bilar, men lovar bli bättre : DS :oops:

Tacksam för svar!

Hej då!!!!
av Kricke
Håll in read knappen och tryck snabbt två ggr på knappen till bakdimljuset, då får du felkoderna i displayen. Bläddra sedan med readknappen. Du får inte upp exakta felkoden utan bara i vilken styrenhet den sitter i.
av S.t.r.a.n.D
Styr vidare på frågan då. Vad är det för meddelande som ska visas när man bara trycker in READ knappen då?? Där .ake fick "Ni har 0 Meddelanden"??
av zenobia
Spolarvätska saknas, trasiga lampor mm...
Fel på olika system som ABS, Lambda, stabilisering osv...

8)

.
Användarvisningsbild
av CarMan
.ake skrev:Tjenare!

Nybliven S60 ägare och har läst x - antal trådar här på forumet och har en liten fråga om felkoder:

Jag undrar bara om det är dom som skall synas om man trycker in " READ " knappen längst ut på blinkersspaken...!?

När jag trycker in den står det: " Ni har 0 meddelanden "....!

Om det är där man ser felkoderna så skall man väl vara tacksam att det änsålänge står " Ni har 0 meddelanden "....! :lol:

PS : Är just nu iaf, extremt okunnigp på bilar, men lovar bli bättre : DS :oops:

Tacksam för svar!

Hej då!!!!
öppna 2 dörrar & starta bilen så förstår du hur knappen & meddelandena fungerar.
dessa meddelanden jobbar ihopp med triangeln mellan mätarna, den är orange om felet inte är av farlig karaktär & den är röd om det är ett viktigt meddelande.
av .ake
Tjenare!

Tackar svaret, men Carman, min lampa lyser ROD nar en dorr ar oppen och bilen ar igang, men slockar direkt dorren stangs, men jag antar det skall vara sa, da det inte ar sarskilt lampligt att kora med oppen dorr, det ar val vad du/Carman menade med @ allvarlig karaktar @....! :roll:

Tack o Hej!!!!

[/code]
Användarvisningsbild
av CarMan
.ake skrev:Tjenare!

Tackar svaret, men Carman, min lampa lyser ROD nar en dorr ar oppen och bilen ar igang, men slockar direkt dorren stangs, men jag antar det skall vara sa, da det inte ar sarskilt lampligt att kora med oppen dorr, det ar val vad du/Carman menade med @ allvarlig karaktar @....! :roll:

Tack o Hej!!!!

[/code]
på nyare årsmodeller så anses en öppen dörr vara orange, men på din är den röd.

broms fel & motor fel kan vara både röda & oranga, beroende på felets karaktär & då kan det vara bra o veta om man ska köra vidare eller ej, orange = kör vidare.

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]