Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
@sincarf
Jag formulerade mig faktiskt som en fråga, Ang p-böter! :-)
Jag har hört det ryktesvägen om en som känner en som känner en osv....
Sanningshalten okänd.
Senast redigerad av 1 MickeM, redigerad totalt 0 gånger.
av borstarmicke
Japp, mjukvaru-trimmad med Polestar mjukvara som är Volvos eget trim-företag.
Praktiskt på en nyare bil då alla garantier behålls samt att bilprovningen inte kan slå ner på det.

Nu finns det ju inga garantier kvar på denna bil men tror ändå Polestar är att föredra då dom nog är lite mer restriktiva med effekt/vrid vilket ju är snällare mot både motor o låda.

Långmilare med automatlåda... se till att kolla att dokumentation finns på att lådan är servad ett par ggr med den körsträckan, kan bli dyrt på riktigt annars... :(
av PetePetrol
Pratade med bilfirman igår. Serviceboken fullstämplad. Bilen har brukats av en resande försäljare som kört ca 3000 mil/år. Bilfirman visste dock inte om automatlådan underhållits med oljebyte. Han skulle återkomma när han kollat alla kvitton i bilen. Nu undrar jag 2 saker: säljaren hade kört bilen i 1 timme och enligt honom kändes växellådan tight och bra. Om man köper bilen och direkt gör ett oljebyte i växellådan, är man på den säkra sidan då?(detta antagande gäller bara om oljan aldrig är bytt i lådan)
När verkstaden servar bilen, kollar de t ex bussningar och liknande? Och byter de ut dem om det behövs, eller blir det bara ett påpekande, som hos besiktningen?På en bil som rullat över 40 000 mil vill man ju gärna att några slitdelar ska vara utbytta om man ev ska köpa den.
Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Hur gick de för dig med detta felet? Jag har[…]

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]