Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Står nåt i handboken till min V70 mk 1: Dra hårt så att man får ut några millimeter till, släpp tillbaka och dra ut sakta. Eller något sånt :-)
Om bilen står parkerad så den lutar ordentligt så kan mekanismen också låsa
Ja, det var att sitta och trängas i fullt baksäte ett antal mil efter att ha dragit i bältet utan framgång från framsätet. Det var ju långresa på gång, det var ju typiskt... Sedan testade vi under färd att dra hårt, med ett knyck ifrån baksätet, och då blev bältet normalt igen. Det var väl i Gökböle som det släppte och sedan stannade vi vid Birsta för att byta platser i bilen, så allt ordnade sig till slut.
Allinug skrev:Ja, det var att sitta och trängas i fullt baksäte ett antal mil efter att ha dragit i bältet utan framgång från framsätet. Det var ju långresa på gång, det var ju typiskt... Sedan testade vi under färd att dra hårt, med ett knyck ifrån baksätet, och då blev bältet normalt igen. Det var väl i Gökböle som det släppte och sedan stannade vi vid Birsta för att byta platser i bilen, så allt ordnade sig till slut.
Så att åka till gökböle är lösningen :P
Vad heter den här kontakten?

Tack för återkopplingen. Det är al[…]

Nej.

Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Hur gick de för dig med detta felet? Jag har[…]