Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Funderar på att köpa Solarplexius plexiglas toning till vår V70N.
Har hört för det mesta goda omdömen om dem, plus att jag inte vill tona mina rutor "permanent" ifall man skulle tröttna.
Det jag undrar är, på min V70 sitter Volvo Carguard sensorer på sidobakrutorna (små runda knappar som utlöser larmet om rutan blir inslagen), ni som använder Solarplexius, är dessa sensorer i vägen för plexiskivorna? Måste man själv klippa ut små hål i plexin eller är de redan anpassade för dessa? Eller kan man sätta dem rakt över bara?

http://www.solarplexius.se/

Ha en bra kväll! :)

///Mange
Det är utfrästa "hål" där sensorerna sitter. Farsan har det på sin V70 och de fungerar fint. Skramlar inte något och är ganska lagom mörka i toningen. Så när du får paketet är det bara att trycka dit dom och se glad ut. :)
Tack för svaret Gizz!

Låter ju helbra! Bra att de har tänkt på det, skulle väl tro att i stort sett alla V70N har samma sensorer på sina rutor.
Det blir nog en beställning hos Solarplexius på sikt!

Ha de bra!

///Mange
Jag har även det på min och jag är också nöjd själv brukar ja plocka bort den på bakrutan på vintern, kan va lite väl mörkt på vintern när man skall backa, och ed är ju inte möjligt om du har solfilm
Har haft mina skivor över ett år och det funkar kanon. Hade det även på Golfen jag hade förut, på den blev det ganska ofta imma mellan rutan och plexiskivan men har aldrig haft det problemet på volvon.

Enda nackdelen är att man inte kan hissa ner bakrutorna, men å andra sidan hur ofta gör man det när man har AC??
Hej Mr Mange. Jag har Solarplexus i min V70 2001.
Jag använder inte Bakrutan respektive Bakdörrarnas skivor du kan få dessa mot fraktkostnaden om du vill ? Jag har bara bakre sidorutorna på konstant vilket är helt perfekt :D
Har i min. Nöjd. Kan tänka mig att sälja de om du vill ha o bor nära. Har dock inte kvar klippsen. Lite för mörka på vintern o så för mig men gött en solig sommardag

Skickat från min Lenovo K33a48 via Tapatalk

Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]

De som vinner på förändringen klag[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]