Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
Ska du smörja något annat än själva pedalen måste du lyfta bilen och ta bort hjul, bromsok och bromsskivan.
Wd40 kan duga inne vid pedalen rörliga delar, men är värdelös därute.

För övrigt så är pedalsmörjningen det enda du ska göra själv. Är det där ute, ska den tillbaka till säljarfirman för att fixas. Annars smiter dom.

Förresten, är inte en S80 2007 en S80N?
Dvs lite rundare än första generationen.

Är det en S80N är det fel forumkategori.
Den har mer gemensamt med V70II
(2008 och nyare V70)
Då stämmer kanske inte tips och trix tråden heller. Dom modellerna är jag inte så hemma på.

Men i grunden stämmer det ändå.
Dvs smörj pedalen, annars verkstad via firman.
Det är dom skyldiga till.
av lugnet
MickeM skrev:Ska du smörja något annat än själva pedalen måste du lyfta bilen och ta bort hjul, bromsok och bromsskivan.
Wd40 kan duga inne vid pedalen rörliga delar, men är värdelös därute.

För övrigt så är pedalsmörjningen det enda du ska göra själv. Är det där ute, ska den tillbaka till säljarfirman för att fixas. Annars smiter dom.

Förresten, är inte en S80 2007 en S80N?
Dvs lite rundare än första generationen.

Är det en S80N är det fel forumkategori.
Den har mer gemensamt med V70II
(2008 och nyare V70)
Då stämmer kanske inte tips och trix tråden heller. Dom modellerna är jag inte så hemma på.

Men i grunden stämmer det ändå.
Dvs smörj pedalen, annars verkstad via firman.
Det är dom skyldiga till.
Du har helt rätt, visst är det en S80N så fel kategori. Jag ska prova att smörja pedalen och fungerar inte det så får dom fixa problemet.
Kruxet är att jag köpte den från en bilfirma ca 2,5 timmar iväg så det blir ju en del bensin att åka dit isf. Kanske att det finns möjlighet att man kan få ersättning och laga den på en lokal firma av dom? Aja får prova att smörja pedalen annars får jag väl ta en biltur till firman
av glock40sw
Jag har haft flera gånger under mitt liv olika garantiärenden med begagnade bilar ,de har alltid kunnat lösa .Om bilfirman har varit 1 timme borta ,har de ersätt resekostnader eller låtit lokala företaget göra jobbet. Allt handlar bara förhandlingsmetoder,man ska vara bestämt, inte låta osäkert och veta vad man vill. Mina erfarenheter gäller olika bilmärken och olika företaget.

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]